sobota, 9 lipca 2016

Ugly love

I have only two rules: "Don't ask about my past", he says firmly. "And never expect a future"
Opis książki: 
Kiedy Tate, początkująca pielęgniarka, wprowadza się do mieszkania swojego brata, nie spodziewa się tak gwałtownych zmian w życiu. Wszystko przez przystojnego pilota Milesa Archera.

Miles ustala tylko dwie reguły ich związku: nie pytaj o przeszłość i nie oczekuj przyszłości. Gdy ta sytuacja staje się nie do wytrzymania i prowokuje do pytań, ożywają jego dramatyczne wspomnienia.

Serca zaczynają szybciej bić, obietnice zostają złamane, reguły przestają obowiązywać… Tej powieści się nie czyta, tylko przeżywa – całą sobą, sercem i duszą, a po zakończeniu nic już nie jest takie samo.

O autorce:
Książka Colleen Hoover "Maybe Someday" otrzymała tytuł Książki Roku 2015 lubimyczytać.pl w kategorii Literatura obyczajowa i romans.
Książka Collen Hoover "Losing Hope" została nominowana w Plebiscycie Książka Roku 2015 lubimyczytać.pl w kategorii Literatura młodzieżowa.

Autorka bestsellerów New York Timesa. Jej powieści obracają się w kategoriach New Adult i literatury młodzieżowej.
źródło: www.lubimyczytac.pl

Colleen Hoover w Polsce


Jestem wielbicielką romansów od kiedy pamiętam. Jednak nudzą mnie typowe miłości od pierwszego wejrzenia, które często opisywane są w tego rodzaju książkach. Do powieści Collen Hoover – UGLY LOVE przekonywałam się długo i nawet jak już zamówiłam ją miałam mieszane odczucia, czy dobrze wydałam pieniądze. Może przyznam szczerze jednym z wielu aspektów, które przeważyły, że kupiłam książkę w tym czasie to fakt, iż przeczytałam na jednych z portali, że ekranizacja powieści zbliża się wielkimi krokami, a główną rolę dostał Nick Bateman. Stwierdziłam, że w takim razie film na pewno obejrzę, ale fajnie byłoby porównać go z książką. Skoro tyle ludzi zakochało się w ciekawej historii opisywanej przez autorkę, dlaczego ja bym miała być wyjątkiem i skrytykować powieść.
Nie chcę za wiele też zdradzać oceniając książkę, bo może ktoś chce jeszcze ją przeczytać, ale nie miał okazji i popsuje mu całą zabawę.

Może skupię się ogólnie na interesującym zabiegu, który zastosowała autorka. Z początku irytowało mnie to, iż czytam o teraźniejszości Tate Collins, a później przeskakuje z następnym rozdziałem do życia Milesa Archer z przed 6 lat. Teraz jednak, gdy przeczytałam książkę wiem, że było to idealne rozegranie prze Collen, ponieważ mogłam poznawać stopniowo motywy działania bohatera i dlaczego jego życie wygląda obecnie jak wyblakłe z emocji i jakim był człowiekiem zanim poznał Tate.

Historia miłosna, ale przekazana niebanalnie

Bohaterowie trzymają się zasad  - nie pytaj o przeszłość i nie oczekuj przyszłości. Jednak w tym przypadku nie sprawdza się i przez to jedno z nich cierpi bardziej od drugiego. Z czasem nawet drugie zaczyna widzieć mankament w tych zasadach, ale za wszelką cenę stara się ich trzymać. W połowie książki, może nawet i wcześniej można domyślić się, dlaczego Miles postawił te zasady za priorytet i czytelnik stara się zrozumieć jego postawę.
Nie zdradzając za wiele mogę jeszcze napisać, że jest to trochę książka psychologiczna, bo Miles zmierza się z tragedią za którą za wszelką celę chce odpokutować.
Może nie jest to moja ulubiona książka, jednak znajduje się na Top 5. Powieść przekonała mnie też do przeczytania innych dokonań autorki.
Oczywiście czekam z niecierpliwością na film! Mam nadzieję, że nie zmarnują potencjału historii Milesa i Tate!

Ocena 9/10
Krótka zapowiedź filmu


Love, Merli

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz